Pasauliniai tyrimai rodo, jog pastaraisiais metais jaunus žmones kamuoja nerimas, baimės, demotyvacija. 2021 m. paskelbti Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenys rodo, jog 4.6% 15-19 m. jaunuolių susiduria su nerimo sutrikimais, 2.8% serga depresija. Su dėmesio ir aktyvumo sutrikimu (ADHD), kuris, tarp kitų simptomų, susijęs su sunkumais sukoncentruojant dėmesį, susiduria 2.4% 15-19 m. jaunuolių, jaunimas taip pat susiduria su mitybos sutrikimais, savižudybėmis bei įvairiomis priklausomybėmis. Akcentuojama, jog gyvenamosios, mokymosi (studijų) aplinkos saugumas padeda šiuos iššūkius tinkamai identifikuoti ir valdyti.
Dirbant su studentais pastebima, jog vieni iš svarbiausių veiksnių, lemiančių psichologinę mokymosi aplinką aukštosiose mokyklose, yra mokymosi aplinka (fizinių erdvių, auditorijų aplinka, mokymosi priemonės, technika, įranga, laboratorijos, taip pat studijų metodai, turinys) bei psichologinė aplinka, siejama su socialiniu aspektu – tai mikroklimatas, savijauta, nuotaika, atmosfera „be streso“, santykiai tarp studentų, tarp studentų bei dėstytojų, vyraujanti santykių kultūra, bendravimas, bendradarbiavimas ir kita.
Siekdamas stiprinti Lietuvos ir užsienio aukštųjų mokyklų studentų tyrimines, motyvacijos, komunikacijos, vadybos ir kitas kompetencijas, gerinti Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų psichologinį atsparumą per paskaitas, praktinius užsiėmimus, diskusijas, debatus Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultetas kartu su projekto partneriais – Vilniaus kolegijos studentų atstovybė, Šiaulių valstybinė kolegija bei Lietuvos verslo kolegija iki 2023 m. gruodžio mėn. įgyvendins Valstybinio studijų fondo finansuojamą projektą „Z karta studijuoja: iššūkiai ir sprendimai Lietuvos aukštosiose mokyklose“.
Kviečiame sekti informaciją Fakulteto internetiniame puslapyje ir socialiniuose tinkluose – netrukus pakviesime į atvirus mokymus, paskaitas ir praktinius užsiėmimus bei kviesime prisijungti prie kitų projekto veiklų!
Kviečiame susipažinti su šio ir kitų projektų santraukomis čia.