RYŠIAI SU VISUOMENE – tai nauja akredituota VILNIAUS KOLEGIJOS studijų programa, atitinkanti naujausias rinkos poreikių tendencijas, baigusiems suteiksianti profesinio viešųjų ryšių bakalauro laipsnį.
Apie šią VK Verslo vadybos fakultete pradedamą vykdyti studijų programą kalbamės su viena iš kūrėjų grupės narių, Reklamos ir komunikacijos katedros lektore Ramune Hazir.
Kokiems būsimiems studentams skirta ši programa? Apibūdinkite būsimus studentus, kurie studijuos šią programą.
Manau, kad laikai, kai žiniasklaida, ryšiai su visuomene ir, apskritai, komunikacija buvo tik geriausiųjų pasirinkimas, praėjo. Požiūris, jog šiuos dalykus gali studijuoti tik raštingieji humanitarai, taip pat yra klaidingas ir tai įrodo esama rinkos situacija – raštingųjų turime, o mąstančių ir gebančių strateguoti?
Taigi, akivaizdu, kad atėjo laikas ruošti ne paprastus specialistus ir jau net nebe vadovų grandį, o savo srities lyderius. Būsimus studentus tokius ir įsivaizduoju – revoliucingas, drąsias ir veržlias asmenybes, nebijančias jokių kliūčių ir iššūkių. Tai ta karta, kuri norės ir gebės pakeisti pasaulį.
Kokie šios naujos studijų programos privalumai ir išskirtinumai?
Pradedant modulių sistema, dvikalbiu dėstymu ir baigiant specialiomis disciplinomis bei dėstytojų-praktikų ratu – bus labai inovatyvu. Kuriant studijų programą, atsižvelgta į daugelį veiksnių – rinkos tendencijas, procesus pasaulinėje erdvėje, studentų ir ryšių su visuomene profesionalų lūkesčius, perspektyviausias disciplinas ir sritis.
Kokie veiksniai paskatino kurti naują studijų programą?
Pastaraisiais dešimtmečiais visuomenės gyvenimo tempas sparčiai auga: palyginus, per trumpą laiką gauname tiek informacijos, kiek ankstesnės kartos sugeneruodavo tik per kelis tūkstančius metų. Tuo tarpu studijų programose ši tendencija neretai lieka lyg nuošalyje – pamirštama, kad komunikacijos mokslai sparčiai vystosi ir sukuriamos tokios studijų programos, kurios veiksnios tik keletą metų, o neatnaujinamos tiesiog morališkai sensta.
Kurdama naują studijų programą, darbo grupė įveikė šias problemas: tai – ne šiandienos, tai – rytojaus studijų programa, su labai aiškiais tikslais ir mokymo kryptimis, subalansuota teorija ir praktika.
Kokie studentų gebėjimai bus ugdomi, kokių kompetencijų įgis studijuojantieji?
Sakyčiau, kad visi, kurių dažnai pasigendama ryšių su visuomene srityje – nuo ryšių esmės, funkcijų, pagrindinių principų išmanymo iki ryšių su visuomene vadybos principų organizacijoje, nuo gebėjimo efektyviai planuoti ir įgyvendinti ryšių su visuomene kampanijas iki strateginių dokumentų rengimo, nuo masinės komunikacijos psichologijos perpratimo iki juodųjų viešųjų ryšių atpažinimo, strateginės komunikacijos analizės ir kontrpriemonių parinkimo, nuo vizualinių industrijų priemonių įvaldymo ir komunikacijos turinio generavimo iki socialinės tinklaveikos, šiuolaikinių ryšių su visuomene technologijų socialinėse medijose ir daugybė kitų.
Kuo, Jūsų nuomone, naudingi ir patrauklūs bus šios studijų programos absolventai darbdaviams?
Kaip jau minėjau, ši studijų programa buvo kuriama atsižvelgiant į rinkos, vadinasi, potencialių darbdavių poreikius. Tai bus tie absolventai, kurių po studijų darbdaviams nebereikės darkart mokyti tam, kad gebėtų nuo teorijos pereiti prie konkrečių praktinių darbų.
Noriu pabrėžti, kad mūsų tikslas nėra paruošti tik darbuotojus, mūsų tikslas – paruošti lyderius. Vadinasi, tokius studentus, kurie patys kurtų darbo vietas ir visomis savo jėgomis prisidėtų prie mūsų šalies ir mūsų visų gerovės. Vilniaus kolegija visada diktavo aukštojo mokslo tendencijas ir demonstravo puikią orientaciją darbo rinkoje, tad ir ši studijų programa būtent tokia. Tikiu tuo ir jau laukiu pirmosios absolventų laidos.